Modanın hızla satılması gerektiğinde

Kurnazlik

Global Mod
Global Mod
Birkaç sezondur tasarımcı markalarından, iyi huylu, iyi satılan çizgiler uğruna yaratıcılık ve yenilikçilikten giderek daha fazla fedakarlık yapmaları isteniyor. Görünüşe göre büyük markalar giderek daha fazla satış güvenliğine odaklanıyor. Bunda şaşılacak bir şey yok: Hissedar değeri ve birkaç büyük şirketin hakimiyeti nedeniyle lüks sektörü, zorlu stratejilerin yaratıcılığın önüne geçmesine izin veriyor ve istihdam edilen tasarımcılar büyük ölçüde yazarkasaların çınlamasını sağlayacak şeyleri tasarlamak zorunda kalıyor.

Ancak onlarca yıldır lüks moda, pahalı, giyilebilir bir ürün olarak değil, her zaman aşırıya kaçtığı için büyüleyiciydi. Bu rüyalar ve coşkulu yaratıcılık podyumda sergilendi ve sonuçta sokakta hiç görülmemiş kıyafetler ortaya çıktı. Ancak gösteri parçaları, tam da abartıları nedeniyle bizi modanın geleceğine götürdü. Bu yaratıcı özgürlükler, ekonomik kısıtlamaların kurbanı oldukları için giderek daha fazla kayboluyor gibi görünüyor.

Haute Couture modanın kurtuluşu mu?


Paris'teki haute couture defileleri bu sezon umut veriyor. Ocak ayının sonunda, genellikle modası geçmiş olarak tanımlanan yüksek terzilik sanatı, standartları belirleyen ve makroekonomik ortama nasıl karşı koyacağını bilen yeni bir canlılıkla ortaya çıktı. Bu sezon resmi takvimde aralarında Dior, Chanel, Valentino ve Schiaparelli gibi alışılmış büyük isimlerin de bulunduğu toplam otuz moda evi yer aldı. Özel bir vurgu: Maison Margiela'nın dönüşü.

Multimedya medyası, etkileyiciler ve klasik moda editörleri tarafından alkışlanan bir anda neredeyse kaybolmuş gibi görünen şeyi deneyimledik: bireysellik, duygular, hayal gücü; modaya daha fazla gelişmek için itici güç veren her şey.


John Galliano'nun Maison Margiela için tasarladığı sanatsal “Artisanal Koleksiyonu”ndan bir görünüm. Ocak ayının sonunda Paris'teki Couture Week'te sunuldu.Ajans / Bestimage / Imago


Eski usta John Galliano, Maison Margiela için hazırladığı couture defilesiyle bu konuda bir ilke imza attı ve 90'lı yıllardan bu yana yaşanmamış bir şeyi yaşadık. Modeller, Paris'teki Alexandre III Köprüsü'nün karanlık tonozları altında abartılı pozlarla yürüdü. Toulouse-Lautrec ve Marchesa Casati tarzı üst üste yığılmış peruklar takmışlardı, makyaj süperstarı Pat McGrath'in solgun makyajları vardı ve Viktorya dönemi su cesetlerine benziyorlardı. Değerli özel tasarım elbiseler Karındeşen Jack'in karanlığından ilham almış gibi görünürken, erkekler Bay Pearl tarzı korseler giyiyordu ve Charles Dickens karakterlerinin modern züppe yorumlarına benziyorlardı.

Galliano: Tartışmalı ama muhteşem


Modellerin Margiela defilesindeki oyunculuk performansı günümüzün olağan podyum yürüyüşünden tamamen farklıydı. Bu giyim modelleriyle ilgili değildi, ancak bir moda trendinin havası ve belirli bir moda ruhuyla ilgiliydi. Galliano, Thierry Mugler, Jean Paul Gaultier ve Alexander McQueen'in 80'li veya 90'lı yıllardaki efsanevi performanslarında görülebilecek bir şeyden bahsediyordu. Galliano, eşit derecede sahnelenen couture koleksiyonuyla sezonun tüm defilelerini gölgede bıraktı. Bunu yaparak trende karşı çıktı ve ancak bu yeni bir şey üretebilir.


Galliano, kişi olarak her zaman tartışmalı olmasına rağmen bunu birçok kez yapmayı başardı. Mart 1994'te koleksiyoncu Sao Schlumberger'in Paris'teki evinde düzenlediği defilede tüm süpermodelleri kendisi için ücretsiz olarak gezdirmeyi başardı. Bu Bernard Arnault'un dikkatini çekti. Arnault daha sonra Galliano'yu işe aldı ve LVMH evleri Givenchy'yi ve kısa bir süre sonra Dior'u belirsizlikten kurtardı.

Galliano'nun Maison Margiela için hazırladığı couture defilesinin yarattığı etkinin diğer markalara da yayılacağı %100 kesin. Yaratıcılık ve fikirleri hayata geçirmek modanın daha da gelişmesinin anahtarıdır. Zor zamanlarda bile.


Günaydın Berlin
Bülten

Kayıt olduğunuz için teşekkürler.
E-postayla bir onay alacaksınız.
 
Üst