Berlinli tasarımcılar aynı zamanda dünyayı nasıl kurtarmak istiyor?

Kurnazlik

Global Mod
Global Mod
Nina Doll'un tırnakları şimdiden başka bir dünyadan gelmiş gibi görünüyor: sivri uçlu stiletto şekillere yerleştirilmiş, beyazdan pembeye ve kırmızıya renk geçişleri, kalın gümüş boncuklarla kaplı. Jel tırnaklarının modelini nerede yaptırdı? Berlinli, parmakları klavyenin üzerinde gezinirken ekrandan başını kaldırmadan, “Bir tanıdıkla, özel olarak” diyor.

Nina Doll bize bir bilgisayar programı göstermek istiyor. “Clo 3D” dijital giyime yönelik bir tasarım yazılımıdır. Sistem arayüzü iki pencere gösterir: Sağda Doll'un oluşturduğu düz kesilmiş parçaları görebilirsiniz. Tasarımcı, “Başlangıçta bunu çok klasik bir 2 boyutlu kesitli yapı olarak düşünebilirsiniz” diye açıklıyor. “Desen parçalarını bilgisayarda kağıda çizdiğim gibi oluşturuyorum ve onları tabiri caizse dijital ortamda diktiriyorum.”


Günaydın Berlin
Bülten

Kayıt olduğunuz için teşekkürler.
E-postayla bir onay alacaksınız.



Nihai görselleştirme daha sonra soldaki ikinci pencerede görünür hale gelir: Dijital desen parçaları, bir avatar tarafından giyilen üç boyutlu bir moda öğesi haline geldi, sanal bir figür – gerçekte var olmayan bir giysi parçası tamamlandı. Judith Bondy, “Artık 'gerçek' veya 'gerçek değil' hakkında konuşmuyoruz bile,” diyor, “çünkü dijital de tamamen gerçek.”


Nina Doll, SBLMTN Studio'da dijital tasarımdan sorumludur.Suzanne Caroline de Carrasco


Doll ve Bondy ile, dikiş makinelerinin sanki sembolik olarak yetim kalmış, plastik kutulara sarılmış gibi kenarda durduğu aydınlık, minimalist bir çalışma odası olan Kreuzberg stüdyosunda tanışıyoruz: Nina Doll ve Judith Bondy, üniversitede klasik moda tasarımı eğitimi aldılar. Berlin'de Teknoloji ve Ekonomi okudu; Bondy ayrıca 2018'den beri kendi soyadıyla bir plak şirketi işletiyor. Ancak şu anda iki Berlinli öncelikle dijital giysilerle, yani bilgisayarda oluşturulan ve hiçbir zaman kumaştan yapılmayan giysilerle ilgileniyor.

Geçen yıl dijital sanatçı Harriet Davey ve moda tasarımcısı Anna Hieronymus'un da yer aldığı SBLMTN Studio kolektifini kurdular. Şubat ayının başında dörtlü, ilk çalışmalarını Berlin Moda Haftası'nda fiziksel ve dijital karışımı bir “fijital performans”la sundu: küresel seslere ağıt gibi sallanan dansçılar Judith Bondy'nin avangard elbiselerini giydiler ve Anna Hieronymus, Bir sanatçının hareketleri de hareket takibi sayesinde devasa bir ekrana aktarıldı.

Moda Haftası'nda SBLMTN Studio sanal elbiseler (solda) ve buna paralel avangard gerçek tasarımlar sergiledi.


Moda Haftası'nda SBLMTN Studio sanal elbiseler (solda) ve buna paralel avangard gerçek tasarımlar sergiledi.SBLMTN Stüdyosu


LED duvarda, aynı şekilde dans eden bir avatar, tamamen sanal olan başka bir kıyafette görülebiliyordu. Judith Bondy, “Analog ve dijital moda arasındaki zıtlığı daha az, ancak her iki türün birbirini tamamlayabileceğini daha çok göstermek istedik” diyor. Ama aynı zamanda: “Her giysinin gerçekten kullanılabilir, yani kullanışlı olması için fiziksel olarak üretilmesi gerekmiyor.”

Inditex markası Stradivarius yapay zekayla deneyler yapıyor


Piksellerden yapılmış elbiseler, kağıttan kesilmiş parçalar yerine pikseller, model haline gelen avatarlar: Bu sadece tiz bir gelecek hayali mi? Olumlu fütürizmden başka bir şey yok mu? Bunların hepsi sadece oyun ve çılgınlık mı? Olmaz: Dijital moda çoktandır daha geniş bağlamlarda kendini kanıtlamış durumda. Uygulama alanları çok çeşitlidir ve son yıllarda gerçek bir patlama yaşanmıştır.

Judith Bondy ayrıca SBLMTN Studio'ya analog görünümlere de katkıda bulunuyor.


Judith Bondy ayrıca SBLMTN Studio'ya analog görünümlere de katkıda bulunuyor.Suzanne Caroline de Carrasco


Bir tarafta Nina Doll'un “dijital giyilebilir ürünler”, “neredeyse giyilebilir” giyim eşyaları dediği şeyler var: Örneğin Instagram'daki fotoğraf veya Haberların uygun filtrelerle düzenlenebilmesine benzer şekilde – komik bir saç kesimi veya saç kesimi, Fotoğrafın üzerine bindirilmiş Dijital modanın kesinlikle ilkel bir biçimi olarak görülebilecek güneş gözlükleri – analog moda şirketleri ve diğer şirketler artık ücret karşılığında indirilebilecek dijital tasarımlar da sunuyor.

Amsterdam platformu The Fabricant, 2018'de benzer bir tasarımla zaten heyecan yaratmıştı: Blockchain yoluyla kopyalanmaya ve çoğaltılmaya karşı dijital olarak oluşturulmuş, parlak gümüş rengi bir elbise 9.000 Euro'nun biraz altında bir fiyata satıldı – daha sonra birkaç yatırımcı bunu teklif etti. Hollandalı girişimin toplam 13 milyon euroya yakın sermayesi mevcut.

2018 yılında The Fabricant, burada gerçek bir fotoğrafın üzerine monte edilmiş dijital bir elbiseyi yaklaşık 9.000 Euro'ya satmıştı.


2018 yılında The Fabricant, burada gerçek bir fotoğrafın üzerine monte edilmiş dijital bir elbiseyi yaklaşık 9.000 Euro'ya satmıştı.Fabrikatör


Nina Doll, ofis koltuğuna yaslanarak, uzay jel tırnaklı parmaklarını klavyenin üzerine koyarak, “Strdivarius markasının bir projesini de ilginç buldum” diyor. “Müşteriler bir süreliğine Stradivarius web sitesine kendi resimlerini yükleyebildi ve daha sonra yapay zeka bu etiketin giyim ürünlerini bu siteye yerleştirdi.”

Louis Vuitton “League of Legends” görünümlerini oyun içinde ve mağazada satıyor


Bu teklif heyecan vericiydi çünkü Stradivarius, dünyanın en büyük hızlı moda üreticilerinden biri olan Zara'nın ana şirketi Inditex'e aitti. Ve dijital giyim, sürdürülebilirliğe ilişkin acil sorulara yanıtlar tam da bu segmentte sağlayabilir: Yıllar önce Büyük Britanya'da yapılan bir araştırma, ankete katılan neredeyse on kişiden birinin sırf kendi fotoğrafını çekmek için bir parça kıyafet satın aldığını ortaya çıkardı. sosyal medya için – yalnızca daha sonra iade etmek veya tamamen atmak için.

Vuitton, oyunda ve gerçekte


Vuitton, oyunda ve gerçekte “League of Legends” görünümlerini satıyor.Louis Vuitton


Sanal moda alternatifleri, sürekli yeni görünümlerle dijital olarak kendini sunma ihtiyacını potansiyel olarak karşılayabilir, ancak Judith Bondy şunları söylüyor: “Bu teklifler henüz tam olarak yerleşmedi çünkü pek çok müşteri için gerçekten somut değiller ve teknolojiler tam olarak geliştirilmedi.” .”

Oyun ve bilgisayar oyunları alanı çok daha ileride, çok daha büyük; geçen yıl dünya çapında neredeyse 170 milyar avronun satıldığı ve dijital modanın hiç de önemsiz olmayan bir rol oynadığı bir pazar. Oyun kahramanları ve avatarların ilgili oyunlarda giydiği kıyafetler artık yalnızca Haber oyunu şirketi ekipleri tarafından tasarlanmıyor; geleneksel moda markaları da işin içine giriyor.

Geleneksel marka Gucci artık ikonik çanta modellerini de Metaverse'de sunuyor.


Geleneksel marka Gucci artık ikonik çanta modellerini de Metaverse'de sunuyor.Gucci


Örneğin 2019'da Louis Vuitton'un kadın giyim kreatif direktörü Nicolas Ghesquière, oyuncuların artık karakterlerine Vuitton logolu kostümler giydirebileceği son derece başarılı çevrimiçi oyun “League of Legends” için dijital giyim ürünleri tasarladı. Aynı zamanda geleneksel Paris evi, oyundan ilham alan fiziksel bir koleksiyonu mağazalarına taşıdı.

Her şeyden önce Alexander Wang, modasını mümkün olduğunca fotojenik olacak şekilde tasarlamak istiyor


Gucci markası da geçen yılın Kasım ayında The Sandbox Haber oyununa kendi çevrimiçi dünyasını yerleştirdi; O tarihten bu yana markanın ikonik çanta modellerinin dijital kopyaları “Gucci Cosmos Land”de bulunabiliyor. Balmain ve Karl Lagerfeld gibi diğer şirketler, moda tutkunu realite yıldızına dayanan ve artık üretilmeyen mobil oyun “Kim Kardashian: Hollywood” için geçmişte işbirliği yapmıştı. Burada yaklaşık 25 milyon aktif kullanıcı, oyundaki etiketlerin ilgili dijital tasarımlarını satın alıp takabildi.

The Fabricant'tan gelen sanal avatarlar uzun zamandır model olarak kullanılıyor.


The Fabricant'tan gelen sanal avatarlar uzun zamandır model olarak kullanılıyor.Alexa Sirbu


Bu sadece ilginç değil çünkü geleneksel moda evleri için tamamen yeni ve son derece güçlü bir endüstrinin önünü açtı. Ancak aynı zamanda modanın dijital dünyaya aktarılmasının analog tasarım süreci üzerinde geriye dönük bir etkisi olması muhtemeldir. Örneğin Alexander Wang, koleksiyonlarının sosyal medyadaki fotografik temsiliyle ilgili olarak bunu şöyle ifade etmişti: Tasarımcı, birkaç yıl önce New York Times'a tasarım yaparken bazen kendisini giysinin son parçasını düşünürken buluyordu. vücutta değil, internetteki bir resimde. Benzer şekilde, Haber oyunlarının moda fikirlerinden yararlanma potansiyeli artık bazı tasarımcıların çalışmalarını şekillendirecek gibi görünüyor.

Her durumda, minimalist çalışma odalarında oturduğumuz Berlinli Judith Bondy kesinlikle dijitalden ilham alıyor. “Görselleştirmelere bakmayı ve bunların benzer şekilde nasıl uygulanabileceğini, yani İnternet'in olağanüstü estetiğinin dokunsal bir şekilde nasıl ortaya çıkarılabileceğini düşünmeyi heyecan verici buluyorum” diyor. Bunu Bondy'nin tasarımlarında, heykelsi tül elbiselerinde, parlak patentli çantalarında ve çılgın şekilleri ve çatışan renkleriyle abartılı sanallıkta kesinlikle var olabilecek organik şekilli metal aksesuarlarında kesinlikle görebilirsiniz.

Anna Hieronymus'un (solda, elbise detayı) ve Judith Bondy'nin gerçek modası internetten ilham alıyor.


Anna Hieronymus'un (solda, elbise detayı) ve Judith Bondy'nin gerçek modası internetten ilham alıyor.Suzanne Caroline de Carrasco


Bondy'ye göre kendisi aynı zamanda erken dönemde “giyim üretimindeki fiziksel süreçlerin daha hızlı, daha iyi ve daha sürdürülebilir çalışmak için nasıl dijitalleştirilebileceği” konusuyla da ilgileniyordu. Ve aslında, dünyadaki en büyük çevre suçlularından biri olan moda endüstrisindeki bazı büyük oyuncular, özellikle numune üretimi alanında artık dijital görselleştirmeleri kullanıyor. “Örneğin Adidas ve Puma bunu yapıyor ve Hugo Boss da artık dijital desenlerle çok çalışıyor.”

Adidas, Puma ve Hugo Boss giderek daha fazla sayıda örnek parçanın dijital ortamda üretilmesini sağlıyor


Moda şirketleri, bir noktada çöpe atılacak olan dört, beş veya altı fiziksel test parçasını dikmek yerine artık dijital numuneler yaptırıyor. Teknoloji ne kadar iyi çalışırsa, ekrandaki moda öğelerini kontrol etmek ve iyileştirmek de o kadar kolay olur – Doll, “Tişört veya pantolon gibi bazı basit tasarımlar yalnızca dijital olarak test edilebilir ve ardından hemen üretime koyulabilir” diyor. Bu, geleneksel numune üretimi sırasında meydana gelen büyük miktardaki tekstil atıklarını azaltır.

Berlin SBLMTN Stüdyosu “fijital bir performans” sergiliyor.


Berlin SBLMTN Stüdyosu “fijital bir performans” sergiliyor.Bu benim işim


Nispeten genç dijital moda alanı, özellikle Berlin sahnesi için umut verici bir alan. Bondy, “Burada inanılmaz sayıda dijital sanatçı var, ancak bunlar henüz moda bağlamında aktif değiller” diyor.

Her durumda, kolektif SBLMTN Studio'nuz diğer sanatçılar da dahil olmak üzere çeşitli şirketlerle olası işbirlikleri hakkında görüşmelerde bulunuyor. Özellikle büyük şirketler, Berlinlilerin yalnızca bilgi birikiminden değil, aynı zamanda hem analog hem de dijital dünyayı umursamaz bir şekilde bir araya getiren tarzlarından da yararlanabiliyordu.

Nina Doll, “Dijital elbiseler tasarlarken onların mümkün olduğunca şehvetli görünmelerini sağlamaya çalışıyoruz” diyor. “Geleneksel işçiliğin estetiğini de dahil etmek için yapıları geliştirmek, tül, organze veya dantel gibi malzemeleri dijital olarak kopyalamak, yüzeyleri boncuklarla işlenmiş gibi göstermek için çok zaman harcıyoruz.” Judith Bondy şunları ekliyor: ” sanal olanlar Kumaşlar sadece görünüşleri itibariyle neredeyse dokunsal olmalıdır.”
 
Üst