Bej bir trençkot, başka bir bej trençkot ve bir tane daha, ayrıca yine bej renkte etek ve pantolonlar. Hayır, bu Wilmersdorf pasajlarındaki bir Alman giyim zincirinin defilesi değil, dün Salı günü Jardin des Tuileries'deki Parisli couture evi Dior'un defilesiydi.
Kadın koleksiyonunun kreatif direktörü Maria Grazia Chiuri'nin sunduğu sunum pek çok konuğun suskun kalmasına neden oldu. Gösteriden sonra alkışlar bile başlamadı. Hâlâ moda mıydı, yoksa sadece kıyafet miydi? Chiuri bir süredir pek çok kötülüğe katlanmak zorunda kalıyor. Özellikle sosyal medyadaki koleksiyonları hayal gücünden yoksun, sıkıcı ve fazlasıyla ticari odaklı.
Paris Moda Haftası'nın sözde ilk öne çıkanı olan 2024/25 kışına yönelik hazır giyim, giderek daha ağırbaşlı hale gelen tasarımlarının taçlandıran ihtişamıydı. Moda evinin nasıl bir baskı altında olduğu sorusu da çok uzakta değil. LVMH holdingine ait bir marka olan Dior'un da lüks pazarındaki ekonomik dalgalanmalarla mücadele etmesi ve Chiuri'nin kitlelere hitap etmeye zorlanması oldukça muhtemel.
Peki bu kitleler gerçekten de Uniqlo'dan gelmiş gibi görünen bir Dior hendeği istiyor mu? Muhtemelen hayır – belki de bu yüzden paltoların ve ceketlerin üzerine “Miss Dior” yazıyordu. Bu bağlamda garip olan şey, modellerin ellerinde neredeyse hiç çanta olmamasıydı. Çünkü ünlü bir modaevinin zor zamanları atlatabilmesi, aksesuar satarak mümkün olabilir.
Koleksiyonun basın bülteninde neredeyse eskimiş bir ifadeyle, “1967 yılı, hazır giyim modasını tanıtan ve Marc Bohan tarafından asistanı Philippe Guibourgé'ye emanet edilen kadın koleksiyonu Miss Dior'un doğuşuydu” diyor. Ve ayrıca: “O dönemde modanın önündeki zorluk, bir elbisenin tekrar üretilebilirliği ve her şeyden önce sürekli değişen yaşam ritmine uyum sağlamasıydı…”
Bu, istifaya benziyor ve normcore diye bağırıyor! Çünkü artık amaç farklılık değil, uyum sağlamak. Sunumun ardından podyuma çıkan ve iki kez yanlış yöne yürüyen Maria Grazia Chiuri'nin cesurca gülümsemesine neredeyse biraz üzülüyordunuz. Bej renkli Dior takımları belki de onları da rahatsız etti.
Bu noktada tek teselli, pek çok büyük markanın şu anda işini riske atmaması olabilir: Savaş ve enflasyon giderek modaya giriyor gibi görünüyor. Bazı tasarımcılar distopyanın içinde debeleniyor, diğerleri ise güvenliği normatif iş kıyafetlerinde arıyorlar ki bu da sonuçta onları sağlayamıyor.
Günaydın Berlin
Bülten
Kayıt olduğunuz için teşekkürler.
E-postayla bir onay alacaksınız.
Kadın koleksiyonunun kreatif direktörü Maria Grazia Chiuri'nin sunduğu sunum pek çok konuğun suskun kalmasına neden oldu. Gösteriden sonra alkışlar bile başlamadı. Hâlâ moda mıydı, yoksa sadece kıyafet miydi? Chiuri bir süredir pek çok kötülüğe katlanmak zorunda kalıyor. Özellikle sosyal medyadaki koleksiyonları hayal gücünden yoksun, sıkıcı ve fazlasıyla ticari odaklı.
Paris Moda Haftası'nın sözde ilk öne çıkanı olan 2024/25 kışına yönelik hazır giyim, giderek daha ağırbaşlı hale gelen tasarımlarının taçlandıran ihtişamıydı. Moda evinin nasıl bir baskı altında olduğu sorusu da çok uzakta değil. LVMH holdingine ait bir marka olan Dior'un da lüks pazarındaki ekonomik dalgalanmalarla mücadele etmesi ve Chiuri'nin kitlelere hitap etmeye zorlanması oldukça muhtemel.
Peki bu kitleler gerçekten de Uniqlo'dan gelmiş gibi görünen bir Dior hendeği istiyor mu? Muhtemelen hayır – belki de bu yüzden paltoların ve ceketlerin üzerine “Miss Dior” yazıyordu. Bu bağlamda garip olan şey, modellerin ellerinde neredeyse hiç çanta olmamasıydı. Çünkü ünlü bir modaevinin zor zamanları atlatabilmesi, aksesuar satarak mümkün olabilir.
Koleksiyonun basın bülteninde neredeyse eskimiş bir ifadeyle, “1967 yılı, hazır giyim modasını tanıtan ve Marc Bohan tarafından asistanı Philippe Guibourgé'ye emanet edilen kadın koleksiyonu Miss Dior'un doğuşuydu” diyor. Ve ayrıca: “O dönemde modanın önündeki zorluk, bir elbisenin tekrar üretilebilirliği ve her şeyden önce sürekli değişen yaşam ritmine uyum sağlamasıydı…”
Bu, istifaya benziyor ve normcore diye bağırıyor! Çünkü artık amaç farklılık değil, uyum sağlamak. Sunumun ardından podyuma çıkan ve iki kez yanlış yöne yürüyen Maria Grazia Chiuri'nin cesurca gülümsemesine neredeyse biraz üzülüyordunuz. Bej renkli Dior takımları belki de onları da rahatsız etti.
Bu noktada tek teselli, pek çok büyük markanın şu anda işini riske atmaması olabilir: Savaş ve enflasyon giderek modaya giriyor gibi görünüyor. Bazı tasarımcılar distopyanın içinde debeleniyor, diğerleri ise güvenliği normatif iş kıyafetlerinde arıyorlar ki bu da sonuçta onları sağlayamıyor.
Günaydın Berlin
Bülten
Kayıt olduğunuz için teşekkürler.
E-postayla bir onay alacaksınız.